torstai 18. helmikuuta 2016

Arjesta päivää!

Olemme päässeet nykyhetkeen ja muihin juttuihin.

Minun dosettini.













Tein muutama päivä sitten päätöksen lopettaa Citalopram 10mg lääkityksen. Olen lähinnä halukas näkemään, kuinka tällä kertaa tulee käymään ja koen muutenkin pärjääväni ilman. Aion tehdä lopetuksen hieman eritavalla kuin viimeeksi, enkä säikähdä oitis jos tulee synkkiä oloja.
Ajatukseni on pudottaa lääkitystä paljon hitaammin kuin viime kerralla. Annostukseni tulee ensimmäiset pari viikkoa olemaan kokonainen, puolikas, kokonainen, puolikas.... Tämän jälkeen puolikas, tyhjä, puolikas, tyhjä, puolikas, tyhjä.... Tähän saa kulua aikaa useampia viikkoja, ennen kuin tiputan lääkkeen kokonaan pois.

Lisäksi ymmärrän, että minun täytyy tehdä muutoksia tavalliseen arkeeni. Olen ollut pidempään työttömänä ja olen viettänyt aikaani milloin mitenkin. Itselleni koen tärkeäksi saada unirytmini kuntoon. Joka aamu tulisi olla tietty kellonaika milloin nousisin ylös. Hyvä aika voisi olla klo 9-10 välillä.
Unirytmin lisäksi minun täytyy alkaa ulkoilla päivittäin. Tämän ei tarvitse tarkoittaa hikiliikuntaa. Ylipäänsä että on ulkona ja saa luonnonvaloa. Sinäänsähän tämän tulisi olla helppoa, kun omistan nuo koiratkin. Jännästi sitä vain passivoituu, kun on liikaa aikaa. Töissä ollessa keksisi sata asiaa mitä tekisi vapaa-ajalla.
Itse liikuntakaan tuskin olisi pahitteeksi. Kaipaan parempaa lihaskuntoa. Elintavoissani muutenkin on parantamisen varaa. Syömistottumukset, tupakointi ja alkoholin käyttö. Syön liian vähän kasviksia ja hedelmiä. Syön liikaa karkkeja ja juon limsoja. Jos pitäisin julkista ruokapäiväkirjaa ja joku, joka ei ole nähnyt minua, voisi kuvitella minut hyvinkin lihavaksi henkilöksi. Taidankin olla "laihalihava". Nyt jos jäit miettimään minkä kokoinen sitten olen, niin voin sen tässä paljastaa. Olen 170cm pitkä ja puntari on näyttänyt pitkään samaa lukua vaikka söisin tai en, eli 54 kiloa. Koen sen olevan minulle ihan normaali hyvä paino.

Tänään ulkona paistaa aurinko ja valkoinen piha näyttää kovin mukavalta. On raikkaan ja puhtaan näköistä. Aurinko on kovin tervetullut ilmiö tähän pitkään ja pimeään talveen. Huomaan heti auringon näyttäytyessä, kuinka mieli virkistyy.

On se aurinko vaan niin ihana!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit esittää ajatuksesi taikka kysymyksesi tähän: